Skaičiuojant priešpaskutinę gyvenimo Anglijoje savaitę, teko vėl suskraidyti į Vilnių, ir kadangi šeštadienio ryte Wizzair neskraido, teko penktadienio vakare skristi liūdnos reputacijos oro bendrove Ryanair.
Apie juos esu rašęs kaip apie nemaloniausią Europos avialiniją (http://uzkalnis.popo.lt/2011/02/22/nemaloniausia-europos-oro-linija-jau-greitai-vilniuje/), ir čia dar per švelnus pavadinimas. Tik nepradėkit man apie tai, kad “skraidina nuo taško A į tašką B už mažiau pinigų” – pakartosiu, aš neturiu problemos su pigiu skraidinimu ir net su atskirais mokesčiais už kiekvieną dalyką, net už tokį, kuris neišvengiamas. Aš ne beždžionė, aš moku skaičiuoti ir žinau, kiek man galų gale kainuos kelionė, ir čia viskas tvarkoje.
Problema yra tokia, kad pabrėžtinai, su pasimėgavimu, elgiantis su keleiviu kaip su gyvuliu, išeina taip, kad jų reisais skraido daugiausiai tie, kas iš esmės neprieštarauja, kad su jais elgtųsi, kaip su gyvuliais. Galų gale lieka iš esmės sugyvulėjęs kontingentas su visomis išplaukiančiomis pasekmėmis. Čia kaip su psichėmis pardavėjomis Tarybų Lietuvoje (ir jų atmainomis laisvojoje kryžių ir dainų šalyje): pirkėjai neprieštaravo, kad ant jų bliautų, tai jos ir bliaudavo. O susitvarkyti galima, jei nesėdi ir nekenti. Čia iš esmės taip pat, kaip ir su 800 Lt atlyginimais: tokius moka, kol yra kas už tokius dirba.
O Ryanairas toks koks yra, toks ir bus, kol nebus pakankamai atsisakančių mokėti savo pinigus už šį bespredielą.
Prieinu Vilniuje prie registravimo į London Stansted reisą (nes skridau su bagažu) – tuščia. Klausiu, sakau, čia gal blogas užpildymas šiandien? Ko taip žmonių nėra? Ne, sako, užpildymas kaip niekad, tik niekas beveik su bagažu neskrenda. Wizzair visai kitais vaizdas: ten krepšių žymiai daugiau.
Kadangi pasakojant apie tokius reisus, priimta duoti patarimus, tai aš patarimo neduosiu, nors galėčiau pasakyti, kad Priority Boarding (įlaipinimas be eilės) už £4 yra vienas geriausių dalykų šioje avialinijoje – tiesa, pirmas praėjęs pro vartus, pirmas atsistosite laukti priprakaituotame Vilniaus oro uosto koridoriuje, iš kurio pėstute varysite iki lėktuvo, bet iš jo pirmas ir išeisite, ir galėsite pirmas įbėgti į lėktuvą ir atsisėsti pirmojoje eilėje su begaline vieta kojoms ištiesti. Bet aš jums neduosiu tokio patarimo, nes nenoriu, kad prie tų priority vietų būtų daugiau žmonių, nei dabar (apie 4 žmones iš 180 vietų lėktuvo). Todėl taupykite taupykite ir nepirkite nepirkite, nes neapsimoka nesąmonė neapsimokai ne ne tikrai ne. Beje, Ryanairas jau žada padaryti tą patį, kaip ir Wizz – pardavinėti avarinių išėjimų vietas (su papildomais 4-5 coliais vietos kelieniams, ir dar nereikia grūstis, nes tos vietos Jums rezervuotos), tai nepirkite ir tų. Mums daugiau liks.
Keleivių skirtumas yra akivaizdus: jei Wizzaire nemažai yra skrendančių su kompiuteriais, delninukais ir iPadais bei skaitančių laikraščius, tai čia didelė dalis niūrūs žmonės pilkais kaip žemė veidais. Čia daugiau dryžuotais tigriniais motyvais manikiūrintų nagų ir perlamutro spalvos “Verseisos” tašių.
Kodėl taip skiriasi reisai iš to paties Vilniaus (a.k.a. Kirtimai International) į Lutoną ir Stanstedą? Abu, rodos, Londono oro uostai, vienas nuo kito 43 mylių (65 km) atstumu, abu Londono šiaurėje, ir abiejų oro bendrovių reisai nesiskiria kaina ar lėktuvų patogumu (tiesa, Wizzair nėra šlykščių reklaminių pranešimų, loterijos bilietų ir traukinio bilietų brukalizmo). Nesupratau, kol nepaaiškino žmona: sako, pažiūrėk į žemėlapį. Iš Lutono daugiau skraido šiaurės Londonas ir panašūs, o Stanstedas – tai jau Cambridgeshire ir Boston bei Peterborough, žemės ūkio žemė ir vargo imperija. Ir iš tiesų.
Pats skrydis nebuvo blogas. Turėjau vietos kojoms, ir nors pro mane vis zujo tautiečiai į tualetą, galėjau pabendrauti su palydovais ir palydovėmis, nes atrodė, kad orlaivyje angliškai kalbančių žmonių buvo gal penki. Juodaodis (paskui pasirodė – amerikietis) purseris (vyriausiasis palydovas) Vilniuje jau nuo tarmako buvo pastebėtas pro atviras orlaivio duris iš toli atslenkančios minios, badančios pirštais “va, žėk, negras net pas juos, čia todėl mus kaip negrus veža, ha ha”. Viena bobikė, kuriai airė palydovė liepė sėstis, nes prasidėjo turbulencija, pasipiktinusi pavartė akis ir pareiškė aplinkiniams: “kad aš dar suprasčiau, ką čia ji man sakė”. Suprask, kaip baisu, airiškos oro bendrovės lėktuve į Londoną nemoka lietuviškai, iki ko pasaulis priėjo. Iš prisiminimų išplaukė rusų poilsiautojai Palangoje.
Eksperimento tikslais užsisakiau karštą mėsainį, kuris nuotraukoje atrodė kaip sultingas Burger King gaminys, kur per kraštus lipa skanybė. Taip, nenusivyliau: tai tikrai buvo pats baisiausias mėsainis pasaulyje. Skalėje nuo 1 iki 100, kur 100 yra geriausias, mano degalinėje parduodamas mikrobangėje šildomas darinys gautų gal 7 taškus, bet Ryanairo siaubas drasiai gauna 0.8 taško iš 100 galimų. Tai buvo baisiau už atominį karą. Palyginti su normaliu mėsainiu tai buvo maždaug tas pats, kaip palyginti su normaliu humoru – Kazlo arba Erlicko lėkštybės. Sugalvojau: Erlickas yra Ryanairo klasės autorius Ryanairo klasės skaitytojams. Tai štai tokia paralelė.
22 Comments
Tai is tiesu yra Tvarto avialinijos, baisiau tik karas.
Nelieskite Kazlo. Jis Aktorius ir maratono bėgikas. Užkalnio figūrai iki Kazlo kaip iki Mėnulio.
Čia lyg ir ne apie figūras buvo
Tu daugiau tu mėsainių užsakyk skrydžių metu ir greitai netilpsi ne tik į wizzair sėdynę, bet ir į tas pirmas vietas kur kojoms vietos iki begalybės… Juokdarys, užsisakė mat eksperimento tikslais:))) mna atrodo, kad tu kitokio maisto jau seniai nevalgai…
Tikrai, Kazlo prašau neliesti. Tikslinė auditorija – visiškai kita.
Jei sprendžiate tik iš jo fragmentinio darbo TV, tai jau greičiau tamstos rašinėliai Delfyje ir Lryte skirti tam pačiam target-groupsui kaip ir Ryanarro klientūra.
Dėl Erlicko – skonio reikalas. Bet irgi visiškai pro šalį – ne ta tikslinė auditorija. Ypač jo ankstyvieji darbai.
Aš suprantu kad pasauliniame kontekste jie abu gal ir nėra “normalaus humoro” dievai (kas yra normalus humoras?), tačiau ponuli paties kūryba irgi nelabai traukia iki to, ar ne. Va kad esate ryškiausias XXI a. lietuviškas trolis – tai sutinku. Keliu tridryžę beisbolke prieš jus už tai.
Leave Kazlas aloooone!
Stebina tautiečių pamėgimas Erlicko.. Nejaugi taip smagu murkdytis sovietiško stiliaus girtuokliškoje anemijoje su 1963 bogemos intonacijomis? Jumoro Mazochas..
sounds like seno, nupirdusio diedo rasinelis-paburbejimas. gyvenimas toks nepatogus, aplink vien varguoliai nepraustaburniai. o as sumokejau tiek pinigu ir tokio sudo prisivalgiau. tai atsiprasant kokio bybio skraidote su Ryanair’u? pirmyn SAS’u per Kopenhaga ir neatsiras ten anei vieno treninguoto ar kitokio prascioko. sumokesite uz Economy Extra 2,532.00 LTL arba uz Business 3,668.00 LTL ir nebus pagrindo burbeti. pirmyn!
Jūsų paklausius, galima pagalvoti, kad mano burbėjimas – neigiamas, vengtinas dalykas.
O tai baisaus kas ten buvo (neskaitant mėsainio)?
Man nepatinka jų rinkodaros strategija, jų tonas ir ta klientūra, kuri pas juos atsirenka. Man nedaro įspūdžio tie, kurie sako, kad jiems tereikia iš taško A į tašką B, nes juos taip ir skraidina, kaip jiems tereikia, ir jie vulgarizuoja kelionių toną ir nuotaiką. Dar man nepatogios jų sėdynės, bjaurūs jų balaganiniai pardavinėjimai loterijos bilietų ir geležinkelio tiketų. Jų keleiviai, rėkiantys apie tašką A ir tašką B, man primena tuos, kurie sako, kad nesvarbu ką valgyti, vistiek viską iškakoji.
Nepatinka tai nepatinka, bet vat ėmei ir parėmei mėslitą keliais svarais. Ir dar už ekstra centimetrus pridėjai, ir už mėsainį. Taip “bespredielų” pabaigos nepriartinsi 🙂
“galėjau pabendrauti su palydovais ir palydovėmis, nes atrodė, kad orlaivyje angliškai kalbančių žmonių buvo gal penki.” nesupratau šio sakinio, ypač matyt dėl to, kad “nes”, jungtukas, turėtų reikšti pasekmę. Neva A.U. džiaugiasi, kad buvo palydovų, nes kitaip pabendrauti negalėtų, kadangi angliškai kiti nekalbėjo (ir jis lietuviškai negalėjo kalbėti)? Suskaidžius ir nenaudojant nes, viskas gerai ir nepretenzinga, šitaip atrodo visiškai arogantiškai.
Godotinas Pastorai, atsiprašau, kad gal kiek off’topinu, bet man Jūsiškis komentaras irgi pasirodė nevisai į temą ir ne visai aiškus. Tad ir norėjau paklaust koks skirtumas tarp arogancijos ir visiškos arogancijos? Ir ar Jūs smerkiate tik visišką aroganciją? P.s. man arogancija daug įdomesnė savybė nei nusižeminimas.
Sveiki, na mano komentaras yra apie įrašą, apie autoriaus kelionę lėktuvu į salas, todėl nematau galimybių jam būti “ne į temą”, kai atkreipiu dėmesį į sakinį iš minėto teksto. Galbūt jūs norėjote išgirsti viso teksto vertinimą, deja, nesu niekam įsipareigojęs to daryti, nebent pačiam yra noras, kurio, minėtu atveju, nebuvo. Tikiuosi, kad paaiškinsite, ką turėjote omenyje (nors kad neterštume komentarų sekcijos, aš priimu tai kaip nedidelę Jūsų klaidelę dėstant mintis, todėl paaiškinti gal ir nebūtina).
Skirtumą tarp arogancijos ir visiškos arogancijos galėsiu paaiškinti tuomet, kai jūs apibrėšite kokiais matavimo vienetais man pateikti paaiškinimą, nes iš komentaro suprantu, kad žodis ‘visiška’, nusakantis aukščiausią laipsnį, jūsų netenkina.
P.S. man įdomiau žvejoti nei gaminti valgį. (rašau, kad būtų lygybė, nes ir jūs parašėte įdomų faktą apie save).
Na patrolinta neblogai, diskusiju sukels, paipiktinusiu bus, kaulas numestas… bet tik tiek. silpneja uzkalnio straipsniai.
Pastebejimai darosi neargumentuoti, smarkiai perdeti, labai vienpusiai (jei tau nepatinka zalia spalva – tu lopas ir runkelis). Na tokie nekokie, kaip kokios sabaliauskaites.
Bet faktas, uzkalnis – supertrolis. Rasyk toliau, skaityti vis dar smagu, bet nebenuleisk karteles, kuria pats gana aukstai iskelei.
Juokinga skaityti…Visų pirma, kas jau nori mandrai skraidyti į Vilnių, skrenda su Lufthansa (net persėdimai jiems nesvarbu). Antra, koks pats esi – taip su tavim ir elgiasi… Ir net su Ryanair skrendantiems ne iš molio drėbtiems keleiviams su šia avialinija problemų nekyla…
Cia kaip “Atsisedau i VW polo ir vaziuoju. Bet jis toks lievas visas, nepakeliamai mazas, visiskas kibiras, o dar tamsiai zalias, etc., etc…”
skridau kaunas-gioteborgas, pustustis lektuvas, sedi kur nori, per daug ikyriai nieko nesiulo, o kainavo 30LT..
tai kad viskas gerai su ta kompanija.Mano ugis 160cm, sveriu koki 57 kg, skrendu be lagamino ir dazniausiai is Edinburgo.Niekada nesiskundziu.Atvaziuoju pasivaikstau po senamiesti, pasigroziu Edinburgu ir aerouosta, ten megstu pavalgyti “kontrabandiniu” pyrageliu is Kornvalio, -toks kioskas yra aerouoste, Japonu virtuves megajams irgi yra su tais vaziuojanciais bliudais uzkandine.Pats aeruostas patinka, su kitais JK urlaganais net nelyginu.O daiktus tai paprastai tikrai idedu “soperiui”, reik ir jiems duot uzdirbti.
baldzielinu nuo uzkalnio rasiniu. nuotaika bet kokiai depresijai esant pakelia
Straipsnyje buvo dar nepaminetas zeminantis rankinio bagazo sverimas. Kai pirma karta su tuo susiduriau – net lupa atvipo. Negana to, kad vos ne kas antra lagamina gruda i matavim0 remus, o dabar kiekviena !!! (lietuviai kaip visada persistengia,nes Kauno oro uoste sveriamas kiekvienas krepsys) tase sveria gramu tikslumu.
Skrendant is Londono Lutono oro uosto i Pietu Prancuzija, amerikietis, keliaujantis po Europa, buvo nusipirkes duty free oro uosto parduotuveje 2 butelius suvenyrinio skotisko viskio ipakuoto graziose dezese ir, zinoma, zmogelis tuos suvenyrus nesesi permatomame polietilianiniame maiselyje. Raynairo darbuotoja, kaip kokia kalejimo virsininke, pradejo ratus sukti aplink kelevius, ziuredama kas nusikalto ir vezasi kelis gramus per daug. Tai ji ir prikibo prie to turisto- kisk tuos butelius i lagamina, o jis ir sako, kad man susiglamzys tos dezes, o ji savo varo ir viskas. Jis pasigincijo, tuo labai uzrustindamas tvarkos priziuretoja, tai ji , kaip paselus, pradejo begioti nuo keleivio prie keleivio ir matuoti ju krepsius, tu kuriu krepsiai ar lagaminu ratai buvo issikise is remo, priverte lekti priduot bagaza, taciau nebuvau tikra ar isvis tie keleiviai spejo sugrizt i lektuva. Tas amerikietis, sedejes salia manes lektuve, prisieke, kad niekada daugiau neskris sios kompanijos lektuvu. Neskrisciau ir as, primena gudu sovietu laiku aptarnavima, taciau i mano gimtaji Kauna tik sios kompanijos lektuvai ir beskraido.