Sunkios debilų dienos: dar vienas mirtinas pavojus

Naujas Lygių galimybių plėtros centrui siūlytas logotipas nebuvo priimtas.

Na ką, seniai jau nerašiau ko nors pikto ir nepakantaus?

Tai ką, dabar pats laikas. Šiandien ryte per žinias išgirdau eilinį alarmistų briedą: pasirodo, Britanija pavojingai priklausoma nuo palydovinės navigacijos (GPS’o). Jei tos sistemos susipakuotų, girdi, būtų visiems taip blogai, kaip jūs net neįsivaizduojate, kad blogai būtų. Naglo veido mokytas subingalvis iš Karališkos inžinierių akademijos, vadovaujantis kokiai tai “darbo grupei”, sako, kad tai gali net kainuoti žmonių gyvybių.

Čia man priminė VLKK atsišaukimą, girdi, jei jų nebūtų, būtų siaubas kas, nes “netaisyklinga dokumentų kalba gali būti (ir labai dažnai tampa) teisminių ginčų priežastimi, kartais ji net gali kelti pavojų žmogaus sveikatai ir gyvybei”. Aha, taip.

Bet grįžtam prie tos temos. Atsakymas į siaubingus GPS pavojus, aišku, visada yra: inžinierių rekomenduojama, kas gi daugiau, didelė, plati ir ilgalaikė “tyrimų ir plėtros programa”, kuri ištirtų problemos baisumą visame gražume. Tą programą reikėtų gerokai pafinansuoti ir, ko gero, tie patys aferiūgos kiaulių snukiais galėtų gauti ilgamečius projektų pinigus, paskraidyti į dešimtį-kitą konferencijų visame pasaulyje ir pabendrauti su panašiais šlykštynėm. Čia kaip žmogaus sukurta klimato kaita, tik mažesniu mastu – puiki karmuškė priėjusiems prie lovio padugnėms su moksliniais laipsniais, naglom mordom kuriantiems sau programas ciniškai sukurtos dirbtinės panikos pagrindu.

Prisimenate “ozono skylę”, kuri turėjo plėstis, plėstis, išsiplėsti ir jau seniai visi turėjom būti paskrudinti kaip ant BBQ? Šio lochotrono organizatoriai visi seniai trina rankas, skaičiuoja uždarbius ir ieško naujų projektų.

Bet čia reikia kalbėti ne tik apie tuos, kas gražiai užsidirba iš debilų (kas savaime nėra taip jau ir blogai, bet tik problema kad pinigus dažniausiai vyriausybės surenka mokesčių pavidalu ir iš pavėpusių, ir iš protingų, ir išdalina žulikams).

Atskiro šilto žodžio nusipelno pavėpusi, paplaukusi, visko bijanti visuomenė, kuriai neduok valgyti, tik pabaugink dar vienu baubų lėlių teatru. Kaip supermamos ir supertėčiai tamposi su E-raidelėmis ir džiaugiasi savo ek0loginių ūkininkų turgeliais (kuriuose jiems sėkmingai parduoda tą patį, ką ir Maximoje arba paprastame turguje, tik triskart brangiau), taip ir kiti nepagydomi žurnalistai filadelfijai, tingintys ką nors galvoti savo galva, išsižioję ryja ir dar prašo visokio briedo, kad galėtų jį sukišti savo bukai debilų auditorijai: mobilieji telefonai kelia smegenų vėžį, tuoj pasaulyje neliks geriamo vandens, viena po kitos nyksta gyvūnų rūšys, skiepai kelia autizmą, dirbtiniai saldikliai kelia vėžį, ir taip toliau – kai manęs dar nebuvo žemėje, visus buvo gerokai pabauginusios spanguolės (kurios, skirtingai nei kai kam atrodo, yra ne apspangusios, mieguistos merginos, o tokios uogos).

Grįžtant prie GPS’ų, reikėtų pastebėti, kad čia ne technologijos problema, o žmogaus problema. Tikrai esama didelės dalies populiacijos, kuri sugeba bet kokią inovaciją, bet ką, kas yra sukurta žmogaus, panaudoti savo nenaudai ir kaip nors išsidurti. Jie tiesiog taip programuoti. Vaikystėje jie pradeda nuo klijų uostymo. Paskui dantimis atidarinėja alaus butelius ir jiems atsičipina dantys. Paskui prie savo daužtos aprudijusios mašinos su niauktais langais jie nusiperka GPSą ir vistiek nesugeba nuvažiuoti, kur jiems reikia, nes jiems visai po teisybei niekur nereikia, jie yra tokie patys debilai kur bebūtų. Galiausiai jie pasiima greitą paskolą kioskelyje, paskui negali jos atiduoti, išvažiuoja dirbti į Šiaurės Airiją arba Angliją, kur iš jo Vitalikas paima paskutinius pinigus, pažadėjęs darbą, bet darbo negauna, ir grįžta mikroautobusu ir tada kaltina valdžią, kuri vykdo tokių, kaip jie, genocidą.

Valdžia šiaipjau nieko tokie nevykdo (daugiausia dėl to, kad net jei norėtų, vargu ar sugebėtų organizuoti), tie debilai patys sau yra genocido organizatoriai, jiems duok į rankas bet kokį daiktą, jie kaip mat save susižalos. Todėl siūlyčiau socialinės programos rėmuose išdalinti debilams GPS’us, kurie juos nuvarytų tiesiai nuo prieplaukos į vandenį dideliu greičiu, kas padėtų pagerinti genų baseiną ir išlaisvinti gatves nuo senų automobilių.

This entry was posted in Anglija, durniai, idiotizmai, sutraukos and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

57 Comments

  1. sigitas
    Posted March 8, 2011 at 10:57 am | Permalink

    brrr, labai piktai šiandien išėjo

  2. Posted March 8, 2011 at 11:20 am | Permalink

    Gerb. Užkalnis nesuvokia viso problemos masto. Nes britai problemą tik tirs, o prancūzai ją jau suvokia ir isteriškai bando pasikelti į orbitą alternatyvą – GALILEO. 🙂

    Rusai, aišku, jau antras dešimtmetis vis “tobulina“ savo GLONAS (Putino šunėkas prie jos prijungtas). Kadangi GLONAS nelabai veikia taip, kaip norėtųsi (pas juos ten viskas visada veikia ant avosj), tai Rusijos valdžia uždraudė nuo pernai įvežti GPS imtuvus, jei jie neturi perjungimo į GLONAS funkcijos…

    Manau, kad prancūzai greitu laiku įtikins ir britus, o su jais – ir visą ES, kad būtina atsisakyti amerikoniškojo GPS priklausomybės, o kaip kitaip priversi vartotojus persijungti nuo GPSo prie GALILEO? Tyrimas, spėju, šia kryptimi irgi nepamirš eiti – nes iš ES finansavimą juk irgi galima išsilupti. 😉

  3. Macka
    Posted March 8, 2011 at 11:48 am | Permalink

    Andriau, palaikau jūsų žygį už kalbą, kuria šneka lietuviai. Tiesa, manau pasirinktas ne tas taikinys: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras (MELC) – štai, kam reikėtų visų pirma užduoti klausimus.
    Prieš kelis metus, “The Times” teko matyti anglų kalbos rožę. Šalia “Pakistani”, “Cockney” ypač atkreipė dėmesį viena skiltis – “BBC English”. Taip pat knygynuose (ir Lietuvoje!) šalia įvairiausių žodynų nuolat tenka matyti angliškus, rusiškus slengo / argo žodynus. Šiais pavyzdžiais noriu pasakyti: VLKK atsakinga tik už ‘lietuvių kalbą’ – ir nėra ko daugiau iš jos reikalauti. Visą įtampą ir nesusipratimą kelia vienintelis faktas – Lietuvoje nėra išleista nė vieno profesionalaus argo žodyno: to užtektų, kad jūs, Algis G., ir kiti kasdienėje kalboje naudojantys svetimybes / slengą / etc., prarastumėte marginalų statusą. Bet, deja, kol kas knygynuose tenka regėti “Zanavykų šnektos” žodynus. Nors ir nesu nusiteikęs prieš zanavykus, bet argo žodynas ir jiems praverstų – kaip ir jums kartais paaiškinti savo slengą.

    • Posted March 8, 2011 at 3:55 pm | Permalink

      Tai tegu Andrius Užkalnis ir Algis G. sudaro tokį žodyną, jei jau zanavykų šnektos išleidžia, išleis ir šitą. Tiesą sakant, nesuprantu, iš kur tokių niekų randasi (žodynus kalboms, kurios nėra kalbos turiu omenyje), bet, matyt, kažkas perka. Debilai sudarinėja, tikriausiai, o debilų vaikai perka.

      • Macka
        Posted March 8, 2011 at 5:08 pm | Permalink

        Visų pirma, tamstos (ir Andriaus U.) vardu atsiprašysiu debilų. Tų, tikrųjų. O visų antra, jei tamsta nežinai skirtumo, pvz. tarp kešo, bapkių, lave, nalo, gryno ir pinigų, tai dar nereiškia kad šie žodžiai sinonimai, ir tu nežinai vienintelis. Nes tamstos atveju – bazar gavno.

        • Posted March 8, 2011 at 6:30 pm | Permalink

          Uh tu ple… Matyt, tam tikruose rateliuose būčiau baisiai atidus ir tylus klausytojas. Nes manyčiau, kad lave tai lavašo sinonimas, nalas – krūtai pasakytas nachuj, o grynas – pavardė… Ką jau kalbėti apie filmo herojus – Tango ir Kešą. Gerai, kad krūtos šnektos gramatikos dar nereikia leisti.

          • Macka
            Posted March 8, 2011 at 8:11 pm | Permalink

            Nu tu ble ir dibilas 😉

        • Posted March 11, 2011 at 12:03 pm | Permalink

          prašau paaiškinti naudojamą slengą, tikrai įdomu pasidarė:) lavo ir nalo nė negirdėjus.. beje, kurio ratelio tas slengas?

          • Posted March 11, 2011 at 12:12 pm | Permalink

            Lave yra rusiškų gopnikų ir urlaganų slengas, reiškiantis pinigus.
            Nalas (nalička) yra šaknimis einantis į maždaug 1989-1990 metus, ekonominį liberalizavimą buvusioje Tarybų Sąjungoje, kai atsirado ryškus skirtumas tarp beznalo (beznaličkės, negrynų pinigų, pinigų banko sąskaitoje, kuriuos dar reikia išgryninti, kas ne visuomet paprasta) ir nalo, kuris yra popieriukai rankose arba voke.

            • Posted March 11, 2011 at 12:25 pm | Permalink

              ačiū. o tai kešas ir nalas (ir grynas gal?) būtų sinonimai ar ne? kaip ir lave bei babkės? mano draugų ratas tik apie babkes kalba..:)

            • Posted March 11, 2011 at 12:50 pm | Permalink

              Taip, tikrai. Tik lavė ir babkės ateina gal iš kiek skirtingų laikmečių.

            • Posted March 11, 2011 at 1:24 pm | Permalink

              na va, smagu kažką naujo sužinoti:)

  4. Posted March 8, 2011 at 12:38 pm | Permalink

    Siaip smagus straipsnis. Tik dėl:
    “Prisimenate “ozono skylę”, kuri turėjo plėstis, plėstis, išsiplėsti ir jau seniai visi turėjom būti paskrudinti kaip ant BBQ? Šio lochotrono organizatoriai visi seniai trina rankas, skaičiuoja uždarbius ir ieško naujų projektų.”

    Reikėtų pridėti grafiką, kuriame parodoma priklausomybė tarp ozono skylės ir freono naudojimo pasaulyje 🙂 Ozono skylė baigia užsitraukti, o žmonės baigia freoną naudot.

  5. Posted March 8, 2011 at 12:46 pm | Permalink

    PVZ toks linkas puikiai tiktų pailiustruoti. Beja, tai vienas iš retų atvejų, kai valstybės susitarė ir realiai įgyvendino kažkokią programą be didelių pijarų. O įgyvendino paprastai, uždėjo tokius mokesčius ant freono, kai kuriuos palaipsniui išvis uždraudė, kad pereita prie natūralių šaltnešių nenaikinančių ozono sluoksnio.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorofluorocarbon#Regulation

  6. Posted March 8, 2011 at 1:04 pm | Permalink

    Gamta šiuo požiūriu objektyvesnė – ten lochai tiesiog suvalgomi. Arba badu padvesia. Kas yra teisinga. Tik va mūsų pasaulyje lochai kur kas labiau prižiūrimi ir remiami, nei tie, kurių sąskaita tas daroma…
    Kaslink Galileo, GLONASS, GPS. GPS yra veikianti sistema, GLONASS gal kada nors ir bus veikianti, Galileo numatytas kaip galingas bapkių plovimo mechanizmas, prisidengiant Jevrosojūzo “nepriklausomybe” nuo rusų ir amerikonų

  7. Smile
    Posted March 8, 2011 at 5:50 pm | Permalink

    oi geras, ypač apie tuos mulkius, kuriems tik duok raktą, tai kur nors užsirakins ir tą raktą pames… ir dar verks atsisėdę, nepastebėdami, kad patalpos viena siena išgriauta. Prašom tęsti toj pačioj dvasioj. Tarsi šviežio oro gūsis

  8. Bernardinai_suck
    Posted March 8, 2011 at 7:36 pm | Permalink

    Lochatrone pasidomek del ozono skyliu, po to svaik! Visu pirma pasauline bendruomene ir tarpvalstybiniai susitarimai nuleme ozono skyles didinanciu duju ir aerozoliu vartojimo sumazinima. Per paskutinius 15 m. Tai sumazinta net 400 proc.!! Ir ozono skyle niekur nedingo, ji persistume virs antarktikos.

    O gerb. Uzkalnis be GPS manau neisgyventu, nerastu kelio iki mcdonalds

    • Posted March 8, 2011 at 8:51 pm | Permalink

      Prieš 15 metų buvo 100 procentų, o paskui 400 procentų sumažėjo ir dabar sudaro -300 procentų? Tai čia kaip?

      • Posted March 8, 2011 at 10:02 pm | Permalink

        Nu tai susiurbė ir natūralius ozono ardytojus 😀

        Nepaisant painių procentų ir briedų, kad ozono skylės slankioja, tai teisybė, jog CFC(fronai iš esmės) dujų naudojomas sumažintas labai smarkiai 🙂

        • Račas
          Posted March 8, 2011 at 10:11 pm | Permalink

          Vienur traukias, kitur plečiasi. Jokios čia mistikos DOAH!

      • Račas
        Posted March 8, 2011 at 10:09 pm | Permalink

        Tai jeigu majonezas kainuoja 3 Lt, tai jam pabrangus 400 % jis kainuoja 12 lt. Bet kvailiui neišaiškinsi, kad jis kvailas.

        • skirtumas
          Posted March 9, 2011 at 7:23 am | Permalink

          O jei majonezas kainuoja 12 litų ir jo kainai sumažėjus 100 % (akcija tokia), jo kaina buvo 0 litų. Tada sumažėjo kaina dar 300 procentų, ir visiems, kas ėmė majonezą prekybos centras pridėdavo dar po 36 litus.

        • red_apples
          Posted March 9, 2011 at 7:28 am | Permalink

          jei 3 lt kainuojantis majonezas pabrangs 400% tai jo kaina bus 3+(3*400/100)= 15 lt
          jei jis atpigtų 400 lt, tai jo kaina turėtų būti 3-(3*400/100)=-9 lt
          na, kaina dar teoriškai gali būti neigiama, bet kaip gali būti neigiamas CFC kiekis neįsivaizduoju.
          sumažėjimas 400% nėra sumažėjimas 4 kartais.

    • Janas
      Posted March 8, 2011 at 10:52 pm | Permalink

      idomu, kaip kas nors gali sumazeti 400%, jei is viso tik/net 100% buvo nuo pradziu

      • erikas
        Posted March 9, 2011 at 3:02 am | Permalink

        kai kam derėtų matematikos pasimokyti, o ne skaityti dzibilo užkalnio komentarus.

        • erikas
          Posted March 9, 2011 at 3:09 am | Permalink

          p.s. 100% sumažinus 400% (kas yra vieneto dalyba iš 4) lieka 25% anksčiau buvusio dydžio.

          • skirtumas
            Posted March 9, 2011 at 7:32 am | Permalink

            O tai jeigu turime 100 g degtinės, kas yra 100% , ir jeigu nedideliu gurgšniu tos degtinės sumažinsi 75 %, tai kiek degtinės liks?

            Na, nebent pilstukininkas 100 g degtinės atskies dar 300 g. stiklų ploviklio, ko pasekoje turėsime 400 g birzgalo, kuris sudarys 400 % svorio nuo prieš tai buvusio originalaus. Bet jeigu koks kandžius gavęs 400 g. tokio pilstalo sumažins jo kiekį 100% tai to birzgalo inde, kuriame jis buvo anksčiau, nebeliks, nors kandžiaus organizme tas papildomas kiekis skystimo su visu kitu ten esančiu jau šūdu sudarys kur kas daugiau nei 400 % nuo pirminio 100 g. degtinės…

          • skirtumas
            Posted March 9, 2011 at 7:41 am | Permalink

            P.S. Kiek procentų mažiau bus degtinės ir kiek gramų jos bus likę, jeigu 100 g. jos sumažintum 95 proc. paskui tą likusį kiekį dar 95 proc. ir tą kiekį dar 95 proc. , paskui tą likusį kiekį dar 95 , o pastarąjį sumažinus dar 20 proc.?

            • Posted March 11, 2011 at 1:26 pm | Permalink

              nu ir uždavinėlį susukai…;) reiks gal vaikams sumigus pabandyt prisimint aritmetiką elementariąją..:D

            • skirtumas
              Posted March 11, 2011 at 6:47 pm | Permalink

              Nebūtina teisingo atsakymo ieškoti 🙂 Man svarbiausia buvo sulaukti atsakymo kad 95×4+20 = 400 🙂

            • Posted March 11, 2011 at 7:30 pm | Permalink

              😀

        • Posted March 9, 2011 at 6:59 pm | Permalink

          Taip, brangus Erikai, tikrai kai kam matematikos reikėtų pasimokyti. Tas kai kas – tai būtent jūs.

          400 procentų nuo 100 procentų yra keturis kartus daugiau už 100 procentų. Ir tuos keturis kartus daugiau atėmus iš šimto procentų, lieka -300 procentų.

          O tai kaip bandot fantazuoti tamsta, kai pas jus tie 400 procentų stebuklingai pavirsta į 4*25 procentus, tai čia atleiskit, kažkokia klejonė, čia jau atleiskit už palyginimą, bet netgi girtas chronius už jus matematiką geriau supranta, nes pastarąjam visiškai akivaizdu, kad iš 40 laipsnių atėmus 40 laipsnių gausis 0, o bandant dar daugiau atimti – išvis bus kažkokia xuinia.

          Trumpai tariant, tamstos, ponas Erikai, problema yra tiesiog ta, kad tamsta neskiriat atimties nuo dalybos (ir spėju, sudėties nuo daugybos – irgi). Sumažėjimas 4 kartus ir sumažėjimas 400 procentų – skirtingi dalykai. Kaip ir padidėjimas 4 kartus ir padidėjimas 400 procentų.

          • Mamyciukas
            Posted March 9, 2011 at 9:38 pm | Permalink

            Matematikai blyn:))) 400 % sumazejimo nesugeba isisavint… Pradziai pasiaiskinkit kaip tos ozono skyles skaiciuojamos, tada savo “protingus” komentarus skelkit.

            • Posted March 10, 2011 at 10:22 am | Permalink

              Na, skaičiuok ozono skyles kaip nori, bet jos negali sumažėti 400% 🙂 Na, bet čia yra vietos. Gal gausi kokia šnobelio premiją, už daiktų mažinimą 400%. Nors gal čia tik skylėms tinka? 😀

  9. as
    Posted March 9, 2011 at 6:49 am | Permalink

    Jomajo, Užkalni ką tu čia apie skyles ir žps’us pezi, tu pasižiūrėk kaip dvasingasis eterio supermenas Račas apsiginklavęs dvasingumometru uždarinėja nedvasingas ir godžias televizijas http://www.tv3.lt/webtv?clipid=242407 Gaila kad tv3 žinių vadas atėjo į laidą nepasiruošęs, t.y. nežinojo ar Krivickas turi žurnalisto išsilavinimą ir pažymėjimą 😉

    • skirtumas
      Posted March 9, 2011 at 7:36 am | Permalink

      Artūras ten visai normaliai pašnekėjo. Nors “apie ką jūs kalbate?” klausimas yra pasimetimo ir piktumo išdava, kas rodo, kad emocijos Artūrui paėmė viršų, kai gavo provokuojantį klausimą. Vis dėlto jumoras yra ginklas, kurio Artūras neįvaldęs taip gerai, kaip pvz. gerb. Andrius 😉

      • as
        Posted March 9, 2011 at 7:58 am | Permalink

        Na jo, “normaliai” pašnekėjo. 😉 Uždaryt viską kas nepatinka didžiajam “žurnalistui” 😉 Pamatuot Račo dvasingumometru ir laidas kurių koeficientas mažesnis už Račo nustatytą ribą uždaryt. 😉

        • skirtumas
          Posted March 9, 2011 at 8:01 am | Permalink

          Man kartais atrodo, kad jis specialiai tokią “per kietą” poziciją užsiima, nes galvoja, kad taip reikia. Čia kaip derybose – jei nori 10 proc nuolaidos – prašyk 30 🙂

          • as
            Posted March 9, 2011 at 8:23 am | Permalink

            Ale kur tas Užkalnis dingo? Tegu rėžia visą teisybę!

            • Posted March 9, 2011 at 12:14 pm | Permalink

              Aš nebeturiu ką sakyti. Artūras Račas anksčiau pranešė, kad rašys mažiau, nes aplinkiniai jo neverti:
              http://racas.lt/nesu-toks-turtingas-kad-mokeciau-uz-nevertus-dalykus/

              Apie jo džadžmentus dėl kitų žurnalistinės kvalifikacijos jau esu sakęs: mano manymu, Artūro Račo įsitikinimas ir tvirtinimas rimtu veidu, kad jis kažką nusimano apie žurnalistiką, yra jo labiausiai vykęs bandymas pajuokauti.

            • Macka
              Posted March 9, 2011 at 10:02 pm | Permalink

              Blyn, Andrew, tu net anglų-lietuvių žodyno neturi, tad kur ten argo… ‘Vertinimus’, faking, ‘vertinimus’!!!!!1 Ir vėl VLKK su Smetoniene bus kalti, ane? Aplinka visada kalta.

  10. skirtumas
    Posted March 9, 2011 at 7:59 am | Permalink

    Jeigu man pasidaro pikta ant ekologijos, imu svarstyti, kad nors jeigu tai ir yra koks nors marketinginis žingsnis, tai bet kuriuo atveju jis nėra visiškas blogis, vien todėl, kad finansuojami tyrimai gauti energijos kitais būdais, nei deginant naftą.

    Žinoma, naftos išteklių sekimas gali būti irgi marketinginis žingsnis, bet kodėl gi nepaieškojus kitokių energijos gavybos būdų? Kam vietoje stovėti? Reikia judėt pirmyn tskant…

    O GPS’ai ir ne GPS’ai, tai išties tiesiog dideli žaidimai, kur ant stalo metamos visokios kortos.

    Dėl žmonių, kurie viską gadina, dar kitaip vadinami debilais arba vaikštančiom nelaimėm – pritariu. Neduok Die nors vieną tokių durnių prisileisi per arti – apšiks apmyš, apspjaus, įspirs ir pabėgs arba nusitemps kartu giliai giliai į juodą skylę, kurioje (neseniai skaičiau)

    • Posted March 9, 2011 at 12:16 pm | Permalink

      Man tai yra visiškas blogis, nes tai yra daroma už mano – mokesčio mokėtojo – pinigus. Aš esu be galo piktas mokesčių mokėtojas.

  11. Mamyciukas
    Posted March 9, 2011 at 9:30 pm | Permalink

    GPS ne tik masinose naudojamas genijau. Pradedant kompiuteriniu tinklu sinchronizavimu, baigiant karines technikos ar bepylociu lektuvu valdymu, laivu koordinacija, deka GPS palydovose imontuotu atominiu laikrodziu, laikas suderinamas. Civilinis GPS net padoraus tikslumo neturi, 15 metru paklaida, programine iranga tiksluma kompensuoja.

    Jei visa tai isijungtu, tai ne masinos nuo prieplaukos nuvaziuotu, o visa kita. O tokie nedebilai kaip uzkalnis mol vargu ar pagal zvaigzdes susiorientuotu.

    • Posted March 10, 2011 at 10:52 am | Permalink

      Kompiuterinių tinklų sinchronizavimu? Ane?

      • skirtumas
        Posted March 10, 2011 at 11:05 am | Permalink

        Čia matyt, kai vienas kompiuterinis tinklas nežino kur kitas yra, tai tada per GPS susiskambina palydoviniais telefonais ir tada jau žino kur siųsti tą e-mail’ą…

      • Mamyciukas
        Posted March 10, 2011 at 4:06 pm | Permalink

        Rokiškis > jau beveik galiu atspėti, kurioje Rokiškio vietoje gyveni 🙂 Ten man rodos yra daug daktarų baltais chalatais… 🙂 Papasakosiu, nes matyt ligoninėje vis vien nuobodu, sužinosi ką nors naujo.

        Kompiuteriai nuo pat savo gimimo turi kreivus laikrodžius, nes elektroninis laikrodis ne toks tikslus lyginant su mechaniniais. Papasakosiu ir dar vieną dalyką (jei jau netikėsi, pasigooglink) – laikas slenka nevienodai, tad tau, žmogui lėktuve ir palydovui orbitoje laikas skaičiuojasi atskirai. Kuo aukščiau – tuo laikas labiau „kreivinasi“, tad banaliai kalbant tavo pėdos ir tavo smegenys sensta skirtingu greičiu. Šis skirtumas žinoma mikroskopinis, tačiau paėmus metus ar kitus – gaunasi jau sekundžių skirtumas.

        Yra dar toks dalykas kaip pasaulinis tinklas. Jei mokykloje bent kiek IT pamokų turėjai, žinosi, kad yra toks tinklo laiko protokolas (network time protocol), kuris laiką skaičiuoja nanosekundėm, ir jam tie „laiko svyravimai“ jau nebėra tas pats. Kuo didesni laiko skirtumai tarp nutolusių kompiuterių, tuo ilgesni vėlavimai siunčiant duomenų paketus, t. y. Youtube pradeda krautis lievai.

        Kiekvienas GPS palydovas savyje turi atominį laikrodį, kuriame dar papildomai yra ir softas koreguojantis „laiko driftą“, tad būtent GPS palydovuose esantys laikrodžiai yra patys tiksliausi pasaulyje ir būtent todėl su jais yra sinchronizuojami kompiuteriniai tinklai, kad užklanio blogas padoriai atsiverstų.

        Pirmieji palydovai į orbitą buvo keliami būtent reliatyvumo teorijai patikrinti, tad aprūpinti laikrodžiais. Ir tik vėliau, pastebėjus kad radijo bangos sklindančios iš orbitos paklūsta Doplerio efektui atsirado pašalinė palydovų funkcija – navigacija.

        • Posted March 10, 2011 at 8:24 pm | Permalink

          Jo, gi tikrai, vienam iš GPS palydovų yra ir Einšteino palaikai, nes tas pasišovė asmeniškai patikrint ar veikia realiatyvumo teorija prie atominio laikrodžio, katras aukštai skrenda. Bet ten nuskridus viskas išsikreivino ir Einšteinas nebegalėjo grįžti namo. Taip ir sukas po šiai dienai kreivas…

        • kefyras
          Posted March 11, 2011 at 7:08 am | Permalink

          O aš ir galvoju, ko man tas youtube lėtai kraunas. Ruošiaus jau į Telekomą skambint, bet dabar palyginau savo kompo laikrodį su močiutės paliktu mechaniniu, ir suradau, kad jų rodomas laikas skirias. Sutvarkiau kompo laiką pagal mechaninį, gyventi pradėjau Indijos laiku, bet va internetas daug geriau veikia. AČIŪ!

      • Vytautas
        Posted March 29, 2011 at 1:30 pm | Permalink

        Nemažai radijo įrangos sinchronizuojasi pagal GPS laikrodžius. Tame tarpe skaitmeninės eterinės televizijos stotys, mobiliųjų tinklų stotys, elektros pastočių valdymo tinklai. Tam tikrų technologijų (TDD) radijo paketai turi būti sinchronizuoti. Ir čia tik ledkalnio viršūnė.

    • skirtumas
      Posted March 10, 2011 at 11:04 am | Permalink

      Vajazus… Kokia pas jumis galvoj betvarkė…

      • Posted March 10, 2011 at 9:26 pm | Permalink

        Taigi jau ir iš niko matosi – mamyčiukas. Supermamos šmaikštašiknės atėjo kovot.

  12. Gerasirdis
    Posted March 16, 2011 at 12:47 pm | Permalink

    Pamenu, pernai buvo gudručių, manančių kad supuvę vakariečiai pernelyg bijo islandiškų vulkanų pelenų (kitaip nei rusai). Tąkart, kiek prisimenu, Užkalnis labai piktinosi tokia nepagarba aviacijos saugai. Bet kitaip nei aviacijos sauga, visos kitos saugos sritys tokios Užkalnio pagarbos nenusipelno. Būtų Užkalnio valia, tai jis ne tik įtariamai aminotriazolu užterštas spanguoles, bet ir įtariamai melaninu užterštus pieno miltelius naudotų. Ne tik sau, bet ir savo vaikams duotų.

    Bėje, Užkalni, o ar žinai, kad GPS’ai šiais laikais ne tik buduliams nurodinėja, į kurią pusę sukti jų papiktintų golfukų vairus, bet ir civilinėje aviacijoje naudojami?

    • Posted March 16, 2011 at 1:11 pm | Permalink

      Taip, ir kai jau feilins GPSas, tai pradės lėktuvai kristi iš dangaus, kaip krito nuo Millennium Bug. Tada irgi milijonai žmonių žuvo.

      • Gerasirdis
        Posted March 16, 2011 at 10:05 pm | Permalink

        Jo, pilnai sutinku su tavim ir visiškai tau pritariu- nėr čia ko kvaršinti galvos dėl potencialių grėsmių.

        “Tokia logika remiantis tai reikėtų dar pabandyti kelis bandomuosius skrydžius, pavyzdžiui, su girtais lakūnais, arba pabandyti paskraidyti praleidus kelis techninio aptarnavimo ciklus, ir jeigu kelis kartus viskas baigsis gerai, tai reikia ir atšaukti beprasmius reikalavimus. Juo labiau kad neatsimenu kokių nors incidentų, kai neblaivus lakūnas sukėlė katastrofą – o jei ir buvo, tai pavieniai atvejai. “

      • Račas
        Posted March 17, 2011 at 10:25 pm | Permalink

        Civilinėje aviacijoje GPS nenaudojamas, bent jau laineriuose vis dar radai reguliuoja. Ant GPS pereiti tik planuojama, taip bus kuro sąnaudos taupomos. GPS Cesnos ir pan. šūdai turi. Pasidomėkit šikniai, debilų gauja, nieko nesupranta.

        P.S. Manau tu (Užkalni) grybaut išėjęs be GPS failinsi ir tave išgelbės tik tai, kad storas lašinių sluoksnis leis nedvėst iš bado kol gelbėtojai suras 🙂

  13. Posted March 29, 2011 at 11:50 am | Permalink

    tai jai nenaudosi gps dar nereiskia, kad nereikes krypti suzinoti. vienintelis dalykas yra, kad nereiketu aklai kliautis vien gps`u, bet ir be elektronikos ta krypti uzmatyt, bet tai cia tikrai ne gps`o kalte, kad tu viska nori autopilotu valdyt ir nemoket babkiu treniruotam pilotui. Su tokia logika ir pimpalo turejimas absoluciai kaltas del neplanuoto nestumo.

  • Senųjų protokolų archyvai

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Skip to toolbar